Redigera en för ljus bild

Orginalbilden - Väldigt ljus
 
Jag börjar med att mörka ner bilden ganska mycket.
 
Eftersom bilden fick en konstig färg så avfärgade jag bilden lite grann.
 
Här har jag mörkat ner bilden ännu mer, avfärgat bilden ännu mer och lagt på autokontrast. Nu skulle jag vilja göra det vita i bilden mindre lysande. Jag tycker att det funkar på de vita längre bak i bilden, men på snön som ligger på träden längre fram (längst till höger och vänster) tycker jag inte att det funkar. Det verkar inte finnas något som kan fixa det i redigeringsprogrammet som jag har. Hur som helst tycker jag bilden blev bättre än från början! Vad tycker ni?
 
Kanske borde skaffa photoshop? Där finns det ju fler funktioner! Fast photoshop är mkt mer komplicerat än det som jag använder mig av men det går ju alltid att lära sig! :)


hej!
Ikväll länkar jag 10st som är med i min dagens blogg, vill du vara med?:) kram <3

2012-12-18 | 19:33:25

Riktigt snyggt :D

Svar: Tack :D
sexguru.blogg.se

2012-12-18 | 21:51:46

myyyyyys

2012-12-18 | 23:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback